Wednesday, March 26, 2014

KJÆRLIGHET PÅ TIVOLI

Et superelegant desemberbryllup fra magiske Tivoli i København. Trine og Sebastian valgte en drøm av en location, da de bestemte seg for å feire bryllup på Nimb, og ha selve vielsen på terrassen i front. I et julepyntet tivoli, kan man ikke annet enn å bli henført, og drømme seg til Danmark og disse fantastiske omgivelsene, i et drømmescenario. Men mens vi drømmer, kan vi nyte Trine & Sebastian sin fortryllende bryllupsdag fra virkeligheten, takket være superflinke Lina Ahnoff, og hennes nydelige bilder, fra en nydelig vinterdag.


BRUDEPARET FORTELLER: Høydepunktet på dagen var å si ja til hverandre! Stemningen var magisk på den vakre terrassen foran Nimb i et juledekorert Tivoli. Det var dekorert med benker, lys og reinsdyrskinn, og alle våre kjære sto rundt oss. Vi var mest lykkelig i de sekunder vi sa ja til hverandre og ga hverandre ringene. De ble valgt med kjærlighet, og er et symbol på at vi skal være sammen resten av våre liv.

Vårt beste tips er å velge et sted som brukes til å håndtere mange bryllup. Det gir en stor frihet i det å la fagfolk planlegge en del av deres dag. Det er allerede mye å tenke på og planlegge, så det var flott å forlate servise, servietter, duker, blomsterdekorasjoner, rengjøring, servering, meny etc til dyktige fagfolk innen bransjen. Et annet godt tips vi fikk av vår talentfulle fotograf, var å ha en FIRST LOOK, nemlig å se hverandre like før bryllupet og få tatt bilder der. Det ga en unik ro og fjernet mye av nervøsiteten i forkant av vielsen. Bildene ble helt utrolig fordi vi så hverandre for første gang uten "publikum", og kunne nyte hverandre i fullt staselig bryllupsantrekk i fred og ro.

Den beste inspirasjonen for bryllupet jeg fikk fra Pinterest. Jeg søkte mye rundt, for eksempel, " Vinter Bryllup ", "Gold Theme", og lignende. Dessuten hadde jeg gleden av å besøke Wedding Fair i København nesten et år før bryllupet. Dette ga et samlet bilde av et bryllup, og gjorde at jeg kunne innskrenke våre ønsker og drømmer.

Vi valgte Lina som fotograf, fordi jeg hadde sett hennes arbeid gjennom en dansk blogg. Bloggeren ble gift i sommer, og hadde Lina som fotograf. Jeg ble forelsket i de vakre bildene som virket så uoppstilte og naturlige. Også jeg likte blanding av bilder av mennesker - og atmosfære bilder. Sist men ikke minst tiltalte det oss, at hun ønsket å fotografere hele vår spesiell dag i stedet for noen få timer . Vi var så glad for å ha henne og hennes søte assistent ved vår side til siste slutt.

Bryllupskaken besto av en mandel - vanilje base med kremen av hvit sjokolade med hylleblomst, sitron, hakket mørk sjokolade og hele bær. Borddekorasjoner laget jeg selv. Kjøpte små vaser jeg malte med lim og dyppet i gull glitter, lysestaker ble kjøpt, bord nummer laget jeg selv, og satt i gullrammer. Jeg hadde også kjøpt en gjestebok og et Polaroid - kamera, slik at gjestene kunne skrive en hilsen, og legge ved en selfie. Det var engangskamera på alle bordene,  så nå har vi en herlig blanding av bilder fra middagen; de profesjonelle og vakre, og de uklare og morsomme.

LEVERANDØRER: Bryllupsfotograf: Lina Anhoff - second shooter: Lydia Stamps // Brudekjole: Designet av Jesper Høvring // Hår: Jesper selv kom og ordnet brudens hår // Brudens mor sin kjole: Jesper Høvring // Bordkort: Peter Beier Chocolate // Bryllupskake: Markus Grigo // Brudebukett: The Four Seasons i Chester Road // Blomsterdekorasjoner: Egen dekoratør hos Nimb // Gifteringer: Hartmann // Brudgommens antrekk: Hugo Boss // Brudens sko: Benjamin Adams London

Popular Posts