Monday, September 15, 2014

MARIANNE + LARS EVEN

Den vakreste sommerdagen var det da den nydelige bruden Marianne gav sitt ja til Lars Even. Barbent i gresset med markblomster som pynt,  var det i bruden sin bestefar sin hage de feiret sin store dag. Med nære og kjære på tilskuerbenken, kunne de ikke fått en bedre ramme, og dyktige Sparks Studios var der for å fange alle de gode minnene, som du ser her.


BRUDEN FORTELLER: Det var mange høydepunkter på en så nydelig dag, men dersom jeg skal trekke frem et av de, så var det fantastisk at drømmen om utevielse gikk i oppfyllelse, i det mest perfekte været vi kunne fått. Det ble (faktisk) bedre enn vi hadde drømt om!

Jeg har aldri sett for meg at jeg skal gifte meg i en kirke, og egentlig alltid drømt om å ha vielse utendørs. Vi valgte hagebryllup p.g.a mine gode minner fra hagen vi giftet oss i, som var min bestefars hage. Jeg tilbrakte store deler av min barndom i denne hagen, og jeg så på den som "himmel på jord". Da jeg viste min mann denne hagen, var han også enig i at dette ville være et fint sted å ha vielsen vår. Vi syns hagen er stemningsfull og vakker, og på oppsiden av hagen ligger det tre gamle hus som gir en fin ramme rundt hagen, og den er fylt av trær og bærbusker og selve alteret var et epletre.

Tips til andre brudepar: Dersom du ønsker utevielse så gå for det! Ikke la deg stoppe av at det kan bli dårlig vær, eller at det kan være ekstra mye arbeid og stress dersom en skal planlegge en vielse utendørs. Ha is i magen og håp på fint vær :) Det kan også være lurt å ha et lokale/kirke som plan B.

Hvorfor Sparks Studios: Stian Kervell er en utrolig dyktig fotograf, og dette var en av grunnene til at vi valgte å ha Sparks Studios til vår bryllupsfotograf. Vi liker stemningen som Stian får frem på bildene han tar, og vi følte at vi kunne være sikker på at bildene ville være ekte og stemningsfulle. Til tross for at ingen av oss er særlig glad i å stå foran kamera, erfarte vi også at fotoshooten med Stian var en positiv opplevelse.
Vi er strålende fornøyd med resultatet :)

FRA FOTOGRAFEN: Det var virkelig en fryd å få fotografere dette spesielle bryllupet på vakre og allsidige Bømlo. Ingenting var overlatt til tilfeldighetene, bortsett fra været, som viste seg fra sin beste side. Alt fra porten der bruden kommer inn til, til epletreet der løftene ble gjort. Kred til brudeparet for å tørre å gå for et utebryllup, gevinsten var virkelig stor

LEVERANDØRER: Bryllupsfotograf: Sparks Studios // Kjole: Brudekjolen // Hår og sminke: Kristine Gausvik // Pynt i hagen: Hvite trebenker, gamle kofferter, tøyvimpler, markblomster i norgesglass, gammel trekrakk, gamle bruskasser, kabeltrommel som vi brukte til bord, melkespann // Location: Bømlo, Moster


Ønsker du å lese mer om THE NOTEBOOK - en guide til de aller kuleste bryllupsleverandørene, klikk her. Vil du bli medlem hos The Norwegian Wedding Blog og/eller The Notebook. Vennligst ta kontakt med oss her - vi hjelper deg gjerne! Har du spørsmål rundt medlemsskap & honorar - Les vår FAQ.

Popular Posts