Saturday, July 13, 2013



ELEGANT & KLASSISK PÅ LOSBY GODS
AV ANGELWORX PHOTOGRAPHY BY ANGELIE
PART TWO




NWB elsker stylede shoots og inspirasjonsshoots, fordi det inspirerer kommende bruder, og fordi man får se kjoler og tilbehør i forskjellige og inspirerende settings. Det er fremdeles ikke så mange stylede shoots i Norge når det kommer til bryllup, men vi gleder oss stort over de vi får tilsendt, og NWB gleder oss enda mer til å samarbeide videre med fotografene som sender oss vakker inspirasjon, slik at vi kan vise våre fantastiske lesere alt det vakre som også finnes å få tak i her i Norge, gjennom dyktige artister innenfor bryllupsbransjen. Det er også en fantastisk mulighet til samarbeide med ulike bryllupsleverandører, som dermed får fremmet sine produkter på en delikat og annerledes måte.


Denne gangen viser vi del to fra den stylede brudeshooten som fant sted på Losby Gods i juni. Her er det Arous Brudesalong, som har bidratt med de superelegante og vakre kjolene, og den talentfulle fotografen er Angelie hos Angelworx Photography. Denne delen har fokusert mer på det 'elegante og mørke', mens del èn var mer romantisk. Losby Gods sitt interiør og atmosfære gir den perfekte rammen rundt den klassiske og elegante look'en.



FOTOGRAFEN FORTELLER: Jeg hadde laget et tema for min første stylet fotoshoot, bohemsk, hippie, chic eleganse og at det skulle være utendørs, men da været her til lands er så ustabilt, kom selvfølgelig regnet den dagen vi skulle ha shooten. Da ble det innendørs og vi skiftet kun på den kjolen som var mest bohemsk og dro til plan B, det herskapelige og ærverdige Losby gods. Et fantastisk backdrop for bryllup og andre begivenheter, både innendørs og utendørs. Her har jeg fotografert brudepar før, men ikke i denne delen av bygget. Vi byttet fort temaet til romantisk, klassisk & vintage.

Teamet bestod av vår vakre modell, Lina, flinke assistenten Alan, og Arous som har utrolig vakre kjoler og tilbehør. Jentene, Helan og Hawin fra Arous fikset også hår - og makeup, da vi endte opp uten hår og makeup stylist den dagen. En utfordring som de klarte med glans. Fra moodboardet så la jeg inspirasjon av romantisk, enkel sminke og håroppsett. Kjolene fra Arous er importerte couture kjoler med blant annet ekslusive materialer av steiner, blonder og silke. De har kjempe fin flyt som gjør de mer elegant, og med flotte detaljer som gjør at kjolene skiller seg ut i mengden. Accessories er også fra Arous, og de var en perfekt match til kjolene. 'Vintage' blomstene i håret skaffet jeg fra en hobbybutikk samme dag.

Blomstene kjøpte jeg fra en blomsterbutikk med nydelig utvalg, og begynte plukke ut blomster som hadde et “villblomst” uttrykk. En hyggelig ansatt hjalp meg å sette det sammen til en bukett. Deretter bandt jeg det med vintage blondebånd som jeg også kjøpte i hobbybutikken.

Det å gå fra innendørs til utendørs viser at denne looken er svært fleksibel. Det trengte heller ikke å være så komplisert som å krølle håret og ha håret løst, og deretter binde slør og legge blomster på håret. Nå gleder jeg meg til å ha den andre planlagte shooten, som har kaker, bordoppsett og mye annen inspirasjon.

Fotograf og konseptualisering/stylist: Angelie - AngelworX
Kjoler, tilbehør og sko: Arous
Location: Losby Gods
Hår og make-up: Jentene Helan og Hawin fra Arous
Modell: Lina Caroline Chahine
Assistent: En venn

Popular Posts