Wednesday, April 17, 2013


Stilfullt & Lekent 
fra Huk & Frogner i Oslo

Fra vi åpnet mailen med disse bildene, ble det et ekstra hopp i hjertene våre. Vi forelsket oss i skoene, hunden Jimmy, og ikke minst brudeparet, som hadde tre supersøte brudepiker til å smykke omgivelsene med. Dette vakre bryllupet er fotografert og sendt til oss av av Studio Vest. Det staselige brudeparet er Camilla & Ruben, og de giftet seg i flotte Frogner kirke, 18. august 2012. Fotograferingen foregikk rundt kirken, Oscarshall og på Huk, da brudeparet ønsket nærhet til sjøen på sin bryllupsdag. Det var en dag med tunge skyer, som truet med regn, men det gikk bra og hele fotograferingen unnslapp dråper fra oven. Fotografen synes det var en veldig morsom fotografering med et supersporty brudepar, og det synes virkelig på bildene, som har med både ballonger og sykkel og selvsagt The Coolest Dog; Mr. Jimmy. Bildet hvor bruden venter på å gå inn, og det hvor brudgom hilser far  i kirken - hjertesukk.



BRUDEN FORTELLER: Blonder hadde vært in lenge, og jeg var litt lei det. Derfor valgte jeg en brudekjole - og slør uten blonder. Mine forlovere og min mor var med på å velge ut kjolen. Jeg var på flere brudesalonger, og fant drømmekjolen på Diin i kirkeveien i Oslo. Jeg var veldig fornøyd med servicen. (Vår erfaring var at mange brudesalonger burde ta med sine ansatte til et servicekurs). Siden jeg ikke er så høy, ønsket jeg sko med høye, elegante hæler. Valget falt på et par gullsko med 10 cm hæl, som ble kjøpt i Amsterdam. I tillegg hadde jeg et par rosa sko til avlastning. Jeg, en av mine forlovere og de tre små brudepikene fikk alle stylet håret vårt på Park Avenue Frisør i Parkveien. Vi hadde salongen for oss selv. To make-up artister kom til salongen og la make-upen der. Jeg anbefaler å bruke tid på å finne den riktige make-upen tilpasset din hud og dine farger. Jeg kan virkelig anbefale make-up artist Ida Asbjørnsen. Hun brukte Armani produkter som var veldig fin på min hud, og det holdt hele kvelden igjennom. De tre små brudepikene hadde alle kjole fra Agape og sko fra Moonsoon, og fikk satt håret opp i en stram ballerina knute. Jentene hadde hver sin brudepikebukett. Brudgommen gikk for en smoking med vest. Kjøpt fra karene som jobber i herreavdelingen til Kristins Brudesalong på Frogner. Jeg ønsket en stilren, elegant bukett, derfor valgte vi en bukett med hvite blomster og grønne blader. Den ble pent pyntet med perler og silkebånd, og det var Floriss som leverte både brudebukett, brudepikebuketter, knapphullsblomst og pynt til kirken. Alle blomster ble levert til kirken på bryllupsdagen (anbefales). Vielsesprogram, bordkort, og bordhefte med meny ble designet av vår venninne og grafisk designer Mette Landsem.

BESTE MINNE: Hele dagen var fantastisk, og her er noen av de flotte minnene fra dagen: 
* Uttrykket til min kjære Ruben da min far fulgte meg opp kirkegulvet (Camilla).
* Kirkemusikken: Min nabovenninne, Monica Korsli Solberg, fra Valdres er organist og kom inn til Oslo for å spille og synge under vielsen. Det var ekstra rørende for oss. I tillegg sang kjæresten til Rubens bror ”Feels like home to me”, som er blitt vår sang.
* Overraskelsen med en innleid operasanger da vi ankom selskapslokalet.
* Maten & Talene.
* Talen til Camilla, hvor jeg fikk en rose for hver ting hun satte pris på ved meg (Ruben).
* Takk for maten talen.
* Brudevalsen og alle gjestene som hadde et morsomt øyeblikk under den.

TIPS TIL ANDRE BRUDEPAR: Konfetti er et supert alternativ til ris. Det avgir et kraftig smell i det konfettien flyr opp i været. Det var en fin markering av at vi nå var gift. Og husk å øve på brudevalsen i god tid. Sjekk at brudebilen går dagen før. Planlegg, planlegg, planlegg. Se på bildene til forskjellige fotografer og velg den fotografen som du virkelig liker stilen og bildene til. Vi hadde sett bildene til Stine fra Studio Vest og hadde stor tiltro til henne. Og vi ble kjempefornøyd med resultatet. Lag en kurv med ”nødkit” til gjestene; med f. eks. ekstra strømpebukse, hårspray, frisk, tamponger, bind, plaster, våtservietter etc. som kan stå ved toalettene. Det gjør at gjestene føler seg ivaretatt.Be venner om hjelp. Venner og familie rigget opp partyteltet, far til bruden hadde brudebilen (som dessverre sviktet) og mor til brudgom lagde en fantastisk bryllupskake. Inkluder toastmasterne på et tidlig tidspunkt, gi dem tid til å planlegge dagen, og til å holde kontakten med gjester som ønsker å si eller gjøre noe under bryllupet. Toastmasterne skal blant annet sørge for at bryllupsfesten går smertefritt for seg, at gjestene koser seg, og at talene ikke blir for mange og lange. Werner Hjelle (brudens bror) og Truls Rime brukte tid på planleggingen - og var godt forberedt. De styrte tiden godt og vi var ferdige med middagen til kaffegjestene kom. Vi er glade for at de slapp å vente.

HVA VAR INSPIRASJONEN BAK FEIRINGEN?
Vi ville ha nærhet til byen vi bor i, og vi ville ha nærhet til sjø. Vi så på mange steder og ved besøket til Hukodden Strandrestaurant forelsket vi oss rett og slett i stedet. Utsikten til Oslofjorden der er nydelig. Servicen fra Cato og Kitty der nede var enestående, kontakten var god hele veien og alt ble lagt til rette for at vi skulle ha et perfekte bryllup.

LEVERANDØRER: Bryllupsfotograf: Stine hos Studio Vest // Brudekjole fra Diin // Sko kjøpt i Amsterdam // Brudebukett brud og brudepiker & Blomster: Floriss Ahus // Hår: Park Avenue - Frogner // Make-Up: Ida Asbjørnsen // Brudgommens Antrekk: Smoking Kristins Brudesalong - Frogner // Accessories fotografering: Bruden // Brudepikekjoler: Agape // Brudepikesko: Monsoon // Catering & Lokaler: Hukodden Strandrestaurant


Popular Posts