Thursday, April 18, 2013



'Vått & Varmt' fra Innlandet

med lykkedråper i sløret


Brudeparet er Erle og Eivind giftet seg 28. juli 2012, i Furnes kirke, som ligger i Ringsaker kommune. Festen ble holdt på Hamar Sagbladfabrikk, og forberedelsene fant sted i Brumunddal. Fotograferingen etter vielsen foregikk på Domkirkeodden. Bildene er tatt - og sendt til oss av Fotograf Tuva Kleven. Det regnet stort sett hele dagen, og fotograf Tuva synes brudeparet (og forlovere) var veldig sporty som trosset regnet for fotograferingen.

Dette bryllupet rører oss ekstra, fordi undertegnede også hadde en liten kul på magen, da hun gikk opp kirkegulvet. Alt i livet kan heldigvis ikke planlegges, og som for Erle & Eivind, satte det en ekstra dybde på det hele. Derfor er vi ekstra glade for å presentere et bryllup som viser en brud, som virkelig skinner i all sin vakre kvinnelighet. Noen ganger spiller livet sin egen symfoni, og vi må bare danse etter tonene slik vi hører dem, og slik vi føler er riktig oss. Vi synes Erle er nydelig og utsråler en ubeskrivelig varme & lykke som er kvinner forunt i lykkelige omstendigheter. Forloveren til Erle er også gravid, så dobbel lykke!

BRUDEN SELV SIER: Det var ikke helt planlagt at jeg skulle være såå gravid ved bryllupet, men jeg føler meg som finest med stor gravidmage, så det var bare et pluss for oss! Vi syns det satte en veldig fin stemning for bryllupet, det ga det hele en spesiell ro, som vi kanskje ikke ville funnet ellers. Jeg ble enkelt og greit inspirert av min egen mage. Som gravid brud, ønsket jeg meg en enkel kjole, som ikke strammet over magen, og jeg fant min hos Kelsey Rose kjole hos Brudekjolen i Oslo, som hadde mye å velge i.




BRUDEN SIER: Hele dagen var fantastisk, bedre enn vi kunne forestille oss. Det går nesten ikke an å plukke ut et minne, men det var fantastisk å ankomme selskapslokalet og se alle de flotte menneskene vi er så glad i, festpyntet og klare til å feire vår stor dag. Alle de utrolig flotte talene var også veldig stort. Det vi for alltid kommer til å huske var den gode, avslappede stemingen. Inspirasjonen til bryllupet fant vi ellers i hverdagslige ting: hvordan vi har det hjemme, hvilke blomster vi vanligvis omgir oss med, papir til invitasjonene osv, ble kjøpt på en venninnetur i Stockholm, blomstervasene er mormors norgesglass. Lokalet i seg selv er jo så flott, slik at dette også ga en viss inspirasjon.Vi syns at det er en fin høytidelig stemning på Sagbladfabrikken, kanskje pga det høye taket og de flotte maleriene, og følte derfor at den enkle pynten passet godt inn. Jeg (vi) fikk en del inspirasjon ved å titte i ulike magasiner, nettsider og blogger, men prøvde stort sett å finne "vår egen vri" på det meste. 

TIPS TIL ANDRE BRUDEPAR: Det vi ønsker for alle brudepar er at de klarer å kose seg med forberedelsene, og delegere ansvarsområder slik at tiden før bryllupet blir en koselig og morsom tid. Vi hadde stor glede av å ikke fokusere for mye på detaljene, men roet oss med at siden de "store linjene" var på plass, kom det til å gå bra - og det gjorde det virkelig!! Vi bestilte kirke, lokale, fotograf og mat ca 6-8 mnd før bryllupet, men resten av forberedelsene gjorde vi i ukene rett før bryllupet. Vi hadde ferie tre uker før bryllupet, noe som gjorde at vi fikk roet oss godt ned og fikk fokuset bort fra jobb og hverdag. Jeg synes det var fantastisk å være høygravid brud, men ville nok ikke vært noe lengre på vei enn 7mnd. Sønnen vår som da var to år, ble hjemme med barnevakt etter kirken. Det tror vi både han og vi hadde godt av. Når det gjelder antrekk, vil jeg gjerne gi et tips som min forlover sa til meg: Ikke velg for moderne eller noe du syns er veldig kult akkurat nå. Velg noe du føler er deg, og som kanskje er litt tidløst. 

LEVERANDØRER: Bryllupsfotograf: Fotograf Tuva Kleven // Brudekjole: Kelsey Rose, kjøpt hos Brudekjolen Oslo // Sko: Bea, Rainbow club, via Brudehuset Hamar // Hår og make-up: IS frisør, Brumunddal // Brudgommens antrekk: Smoking kjøpt hos House of Singles Oslo // Brudebukett + knappeblomster: Linnca´s blomster, Brumunddal // Blomster selskap: Mester Grønn, selvkomponert // Catering: Hamar catering // Selskapslokaler: Hamar sagbladfabrikk

Popular Posts